Bestellen

 

Hoe bestel ik een product?

Nadat je een account hebt aangemaakt bij schoolspot kun je een bestelling plaatsen. Bestellen bij schoolspot is heel eenvoudig. Binnen een paar stappen bepaal je wat je wilt hebben, hoe je wilt betalen en waar je je bestelling geleverd wilt hebben. 

Stap 1: Product selecteren

Zoek het door jou gewenste product en log in om het product aan je winkelmand te kunnen toevoegen. De prijs die je ziet vóór inloggen, is de prijs die geldt voor leerlingen. Het kan zijn dat de prijs na inloggen afwijkt (voor medewerkers), dit is afhankelijk van de licenties die jouw onderwijsinstelling afneemt van APS IT-diensten, de moederorganisatie van schoolspot. Je kunt nu het product kopen, door te klikken op ‘In winkelmand’. Kik hier als je je inloggegevens bent vergeten. 

Stap 2: Winkelmandje

Je product zit nu in je winkelmandje. Waar je ook op schoolspot bent, je winkelmandje staat altijd rechts bovenaan in je scherm. Ben je klaar met winkelen? Klik dan op het winkelmandje. Als je deze opent dan zie je de producten die je aan je winkelmand hebt toegevoegd. Bestelling volledig? Ga dan verder naar de volgende stap.

Stap 3: Adresgegevens

Waar mogen we de bestelling naartoe sturen? Vul hier je persoons- en adresgegevens in.
Tip: ben je overdag nauwelijks thuis, laat je pakketje dan ergens anders bezorgen, bijvoorbeeld op je werk.

Stap 4: Betaalwijze

Selecteer hier de betaalwijze (iDeal, Paypal, credit card) en verzilver eventueel je cadeaubon, kortingscode of credits. Heb je de correcte betaalwijze geselecteerd? Ga dan verder naar de volgende stap en volg de betaalinstructies op je scherm.

Stap 5: Overzicht

Controleer nog even voor de laatste keer of je adresgegevens kloppen, je de juiste producten en versies besteld hebt, de juiste betaalwijze geselecteerd is en je niks vergeten bent. Als alles klopt kun je de bestelling afronden.We leveren je bestelling binnen 2 werkdagen.

Tip: vergeet niet uit te loggen

Log voor je eigen privacy en veiligheid uit nadat je onze website hebt bezocht (zeker als je op een openbare computer hebt besteld). Zo voorkom je dat iemand anders met jouw account toegang heeft tot schoolspot en dus uit jouw naam kan bestellen of je persoonlijke gegevens kan inzien. Bovenaan iedere pagina kun je uitloggen.


Wat is de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van je bestelling zelf opzoeken. Log in bij schoolspot, ga naar ‘Mijn schoolspot’ (bovenaan de pagina) en kies voor de optie ‘Bestellingen’.

 

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Het is helaas niet mogelijk een bestelling nadat je hem hebt geplaatst nog te wijzigen. Je kunt je bestelling (mits nog niet verzonden, kijk hiervoor bij ‘Retourneren’) wel annuleren. Neem hiervoor contact met ons op via info@schoolspot.nl.
 

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als je een fysiek medium hebt besteld, zoals een laptop, kun je je bestelling (mits nog niet verzonden, kijk hiervoor bij ‘Retourneren’) annuleren. Neem hiervoor contact met ons op via info@schoolspot.nl.
Voor downloads gelden andere regels. Deze kun je niet annuleren of wijzigen. Waarom? Lees 'Bedenktermijn' of onze algemene voorwaarden  onderdeel Herroepingsrecht. 

 

Waarom zie ik geen prijzen?

De prijzen van sommige producten kun je alleen zien als je bent ingelogd. Dan weten we bij welke instelling je hoort, en dus welke producten je voor welke prijs via jouw instelling mag bestellen.

 

Kan ik een product twee keer bestellen?

Hardware mag in de webwinkel meerdere keren besteld worden. Software van dezelfde versie kan slechts een keer aangeschaft worden bij schoolspot. Wel kun je twee verschillende versies van dezelfde software bestellen.